9 دلیل برای اینکه باید از همین امروز به فکر راه اندازی یک کسب و کار برای خودتان باشید

مهندسان

تقدیم به همه مهندسان ایران

درباره من
وبلاگ تخصصی مهندسان ایده ها و راهنمایی های مهندسی آماده همکاری در پروژه های شما کنترل پروژه.بازاریابی و فروش.ارزیابی.مدیریت منابع.
موضوعات
نويسنده :Mr Nateghi
تاريخ: سه شنبه 13 آبان 1393 ساعت: 1:5

 

 

9 دلیل برای اینکه باید از همین امروز به فکر راه اندازی یک کسب و کار برای خودتان باشید

 

تفاوت آدمهای عادی با آدمهای موفق تنها در یک چیز است : تفاوت طرز فکر آنها و نحوه نگاه کردن آنها به مسایل مختلف. آدمهای عادی برای انجام ندادن یک کار دلیل پیدا می کنند و آدم های موفق برای انجام دادن آن. در ادامه 9 دلیل اساسی آورده شده است که هر کدام از آنها برای اینکه شما بر اساس آن تصمیم بگیرید که از امروز به جای کارمند بودن یک کار آفرین باشید کافیست، انتخاب با شماست که از امروز به فکر راه اندازی یک کسب و کار برای خود باشید یا خیر :

1- وقت آزاد : شاید در ابتدا شما مجبور باشید برای رونق کارتان وقت بیشتری صرف کنید و در قبال آن در آمد کمتری به دست آورید ولی بعد از مدتی این کسب و کار شماست که برای شما کار خواهد کرد و شما برای پرداختن به دیگر علاقیتان وقت بیشتری خواهید داشت. حتما این تجربه را داشته اید که در یک روز کاری در حالی که پشت میز خود نشسته اید با حسرت این تصورات در ذهن شما نقش بسته است که “ای کاش الان کنار دریا، در یک جاده جنگلی یا در مسیر کوهستان بودم”  و در همان حال رئیس شما در حال لذت بردن از تمام آن چیزهاییست که شما آرزوی آن را دارید

2- داستانی شنیدنی :  وقتی دیگران از شما سوال می کنند که به چه کاری مشغول هستید و شما پاسخ می دهید که کسب و کار خود را دارید، به راحتی می توانید برق اشتیاق را در چشمان آنها ببینید. آنها مشتاقانه خواهند پرسید که چگونه این کسب و کار را راه انداخته اید؟ چه قدر زمان برای راه اندازی آن صرف کرده اید؟ آنها چگونه می توانند مانند شما یک کار آفرین باشند و رمز موفقیت شما در راه اندازی یک تجارت چه چیز بوده است؟ شما در تمام محافل مرکز توجه و قصه گوی داستان خود هستید. زمانی که شما برای کسی کار می کنید افراد معمولا تمایلی به شنیدن قصه شما ندارند چون قصه شما هم مانند قصه آنها تکراریست.

3- حس لذت بخش رضایت : حتما شما هم تجربه ایجاد کردن یک چیز هر چند کوچک را دارید. بعد از آن چه حسی داشته اید؟ خلق کردن هر چیزی با موفقیت حس فوق العاده ای در آدم ایجاد می کند. وقتی شما یک کسب و کار خلق می کنید و به کارمندان خود نگاه می کنید که به واسطه نبوغ شما مشغول به کار هستند می توانید با غرور به خود بگویید “من این کار رو کردم”. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که افراد برای خوشبخت بودن برشمارده اند رضایت از کاریست که انجام می دهند.

4- تضمینی برای آینده: اگر شما یک دکتر، مهندس یا کارگر ساختمان باشید تقریبا محال است که بتوانید بعد از خود این حرفه را برای فرزندان یا همسر خود بر جای بگذارید. ولی زمانی که شما یک کسب و کار داشته باشید می توانید آن را به نسل های بعد از خود منتقل کنید و آینده انها را تضمین نمایید. و البته به آن چه کرده اید افتخار کنید چون شما خالق آن بوده اید.

5- امنیت شغلی : همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های یک فرد شاغل امنیت شغلیش است. اینکه آیا در پایان سال قرار داد او تمدید می شود یا خیر؟ آیا ممکن است در این تعدیل نیرو نام او هم جزو افراد اخراجی باشد یا خیر؟ اگر شما رئیس خودتان باشید آیا بازهم این دغدغه را خواهید داشت؟

6- دایره بزرگ دوستان : یکی از مهم ترین ویژگی هایی که کار آفرینان موفق دارند تمایل به برقراری ارتباط با دیگران است. آنها دوست دارند با سایر افراد موفق در ارتباط باشند، به تجربیات آنها گوش بدهند و با آنها در مورد موفقیت ها و ضعف هایشان صحبت کنند. شما با راه اندازی یک کسب کار دایره دوستان خود را نیز بزگتر و با کیفیت تر خواهید کرد و از گذراندن وقت در کنار آنهایی که مانند شما فکر میکنند بسیار لذت خواهید برد. توجه کرده اید که کار آفرینان و افراد موفق اکثرا همدیگر را می شناسند و با هم دوست هستند؟

7- جاودانگی : خیرترین افرادی که شما در زندگی خود دیده اید چه کسانی هستند؟ بیل گیتس رئیس افسانه ای مایکروسافت به همراه همسرش از سال 2006 تا کنون 23.7 میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده اند. همواره کار آفرینان موفق در صف ابتدایی کمک به دیگران هستند. زمانی که شما یک کسب و کار موفق داشته باشید در کنار کمک به سایر افراد برای رسیدن به اشتغال و کسب یک حرفه، می توانید به بنیادهای خیریه و غیر انتفاعی نیز کمک نمایید و یا اسپانسر یک کار تحقیقاتی شوید و از این طریق به گسترش رفاه و علم در کشور خود کمک نمایید. یک اثر جاودانه و ماندگار از شما برای آیندگان، آنچه که همیشه به واسطه آن از شما به نیکی یاد می کنند.

8- مهارت و تخصص : شما برای پیشبرد و گسترش تجارت خود باید همواره در حال یاد گرفتن باشید. این یاد گرفتن و آموزش با آنچه شما در مدرسه یا دانشگاه آموخته اید خیلی متفاوت خواهد بود. در مدرسه یا دانشگاه شما مجبور هستید آنچه که نمی دانید چه استفاده ای از آن خواهید کرد را بیاموزید و این احساس خوبی در شما ایجاد نمی کند. ولی زمانی که شما برای پیشرفت و ارتقای کارتان به دنبال آموختن می روید و سپس نتیجه آن را در کار خود مشاهده می کنید اشتیاق شما برای آموختن بیشتر می شود و نه تنها این آموختن را با اجبار انجام نمی دهید بلکه از آن بسیار هم لذت می برید. و بعد از مدت کوتاهی شما یک متخصص در حرفه خود با دانش بسیار بالا و البته عملی و کاربردی خواهید بود. حتی این دانش هم می تواند برای شما پولساز باشد.

9- استقلال مالی : اگر هیچ کدام از موارد بالا را هم به عنوان دلیل شروع یک کسب و کار قبول نداشته باشید همین یک مورد برای اینکه از همین امروز به فکر راه اندازی یک کسب و کار باشید کافیست. با راه اندازی یک کسب و کار شما هیچ وقت این دغدغه را نخواهید داشت که در انتهای برج منتظر کارفرمای خود باشید که حقوق شما را با تاخیر و البته پس از کسورات خواسته و ناخواسته به حساب شما واریز نماید و یا در انتهای سال به میزان افزایش حقوق خودتان و تنظیم کردن آن با افزایش سرسام آور قیمت ها فکر کنید. شما ارباب خودتان هستید و این کسب و کار شما و نبوغی که در آن به خرج می دهید است که تعیین می کند چه قدر در آمد داشته باشید.

اینها تنها 9 دلیل از بیشمار دلیلی است که شما بر اساس آن باید به فکر راه اندازی یک کسب و کار برای خودتان باشید. شما نیز می توانید دلایلتان را برای راه اندازی یک کسب و کار در کامنت های انتهای این مطلب قرار دهید و احساستان را با دیگران به اشتراک بگذارید به امید اینکه این انگیزه روزی سبب راه اندازی یک کسب و کار برای شما شود.

 

 

 


Get our toolbar!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

تازه ترين مطالب
لينک هاي مفيد
ابزارک هاي وبلاگ